*"114" ayrı ülkeden günlük ortalama "500" ziyaret !
*her cümle "5846" sayılı yasa korumasında !
*fotolar "ekseriyetle" büyütülebilir !
*sağ alttaki küçük dünya ?

2 Haziran 2014 Pazartesi

franz kafka ; ben de senin gibi "mutluluğun resmini" yapama(z)dım sabahattin ali...




ikisi de insanı anlattı…
hem de öyle böyle değil,  insan(lığ)ın en karanlık dehlizlerini anlattı…
hem de,  o karanlık dehlizde kendilerinin de kaybolacaklarını  bile bile…

ikisi de öldüğünde 41 yaşındaydı…
biri öldü…
diğeri öldürüldü…

ikisinin de ölümünün üzerinden onlarca güz, onlarca bahar, onlarca yaz geçti…
ikisi de en çok kış mevsimini hatırlattı bana…
ama ikisi de baharda ve yazda  yani  güneşte öldü…


biri ; “burada çiçekler açmıyor / kuşlar süzülüp uçmuyor
yıldızlar ışık saçmıyor / geçmiyor günler geçmiyor…”   derken


diğeri,  “ dayanılmaz olan aslında yaşam değilmiş, insanlarmış…”  dedi..     


biri kuyucaklı yusuf’un yazarıydı..
diğeri gregor samsa’nın…


birinin kadınlarla arası her zaman çok iyiydi…
diğeri kadınlardan hep korkarken milena’ya sığınmıştı…


ben ikisini de okudum…
çok okudum…
tekrar tekrar okudum…
hala da okurum…

birinin 1924 haziranındaki ölümünün üzerinden 90 yıl geçti…
dünyanın en tanınan edebiyat ikonlarından biri artık o…
tabak çanaklarda bile görebilirsiniz tüketim nesnesi olan adını…

ve büyük çok büyük yazardı…
büyük yazardır franz kafka
çünkü küçük dünyasını "büyük " yaşamıştı...


ve en az sabahattin ali kadar unutulmaz yazardır…

ve bence ikisi de insanı anlattıkları için gittikleri yerde de kesişmiştir yolları…
sizin de kesişsin isterim yolunuz  franz kafka’yla da , sabahattin ali’yle de…

çünkü ,
kainatın en güzel ödülü yaşamaksa
yaşamanın tarifsiz ödülü de okumak…tır...

( murat örem / 2 haziran 2014 / ankara…) 
  - sabahattin ali fotoğrafı / ergir.com -


                                                 söz / şiir /sabahattin ali.....



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder